Brev:
Vil ikke spise brød
9. juni 2011
Alder:
10 mdr.
Vil ikke spise brød
Hej Helen.
Først vil jeg gerne sige tusind tak for dine gode råd jeg fik sidst mht at få min søn til at sove længere. Vi har nu givet det ca 10 dage hvor jeg har indført drømmeflaske til ham, og det har virket de sidste 7 dage at han er begyndt at sove ca en time længere. Og det betyder utrolig meget for vores dag selvom at en time ikke lyder af meget..
Så nu skærer vi flasken fra om dagen og fortsætter med flaske aften og sen aften.
Jeg nævnte i mit sidste brev ang mad at min søn har et meget anstrengt forhold til brød. Nu synes jeg at perioden har været meget lang, hvor han bare ikke gider brød.
Vi forsøger hver dag at give ham bare et par stykker rugbrøds hapsere til frokost, men ikke nogen succes. Han gider hverken at jeg giver ham det eller at jeg lægger det til ham.. Det er som om han bliver irriteret over at det klisterer når der er noget på feks. leverpostej. Hvis han får noget brød uden noget som helst så sidder han lidt med det og så smider han det bare på gulvet. Jeg har givet ham alle former: Hjemmebagte boller, bondebrød, alm rugbrød og sandwichrugbrød som er en blanding af rugbrød og franskbrød men intet virker.
Han afviser også hvis vi giver ham boller som mellemmåltid både med og uden pålæg. Jeg ved godt de ændrer sig med den alder han har (10 måneder) men det har bare været sådan her i 1,5 måned nu og han har spist brød før i tiden.
Jeg synes det sætter lidt begrænsninger ved hans måltider, for jeg synes ikke hans mellemmåltider fylder nok når han kun får lidt youghurt og lidt frugt. Frokost er lidt nemmere for der får han grøntsagsmos med div former for kød.
Men hvad gør vi? Er der et super godt fif til at han får interessen for det?
Hilsen M.